Keltainen karahvi, onko tietoa suunnittelijasta ?
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Mäntyharjun Lasi Oy on tehnyt puristekristallisia(mm. keltaisia) kulhoja ja karahveja.
Kuitenkin karahvinne vaikuttaa laadukkaammalta tuotteelta hiottuine korkkeineen.
Olisko sittenkin ruotsalainen?
Minäkin olen tätä karahvia yrittänyt sovittaa ruotsalaiseen tuotantoon, hiukan hakenutkin, mutta ei tuo ole tärpännyt.
Mäntyharjulle en sitä osaa oikein sovittaa, mutta mistäs sitä koskaan tietää...
Siisti karahvi, alkuperälle voisi olla useita vaihtoehtoja.
Kiitos teille vihjeistä vielä näin jälkikäteen. Hieno karahvi on joka tapauksessa.
Kokeilen nostaa tämän vielä esiin uudelleen jos tulisi jotain vinkkiä tästä karahvista.
Kerro mikä on karahvisi tilavuus,eli paljonko siihen mahtuu makeaa madeiraa ? Jo nyt voin sanoa,että valmistusmaa on Italia tai Ranska Pohjassa voi olla jopa valmistusmaan nimi tai joitain numeroita.
Mittasin vetoisuuden ja se on noin 850 ml eli lähes litra. Korkki hienosti hiottu ja muutenkin mielestäni kaunis ja hienon värinen. Mitään nimeä tai numeroita en löytänyt pohjasta.
MInulla on yksi toinenkin karahvi/pullo toisessa kysymyksessä täällä keskustelupalstalla. Sekin on vielä vailla valmistajaa tai muuta infoa. Sekin vähän erikoinen oranssi jos kiinnostaa käydä katsomassa.
Kuvan perusteella oletin karahvisi pienemmäksi,jos näin olisi ollut niin käyttötarkoitus olisi selvinnyt.Kyseessä olisi ollut etikka tai pöytäkäyttöön tarkoitettu öljy/salaatinkastike pullo.Lähes litran vetoisuus sulkee kuitenkin pois sen mahdollisuuden.Edelleenkin olen kyllä sitä mieltä,että kyseessä on Ranskalainen tuote.Katsokaapa eri lasitehtaiden kuvastoista Etikkapullojen kuvia.etenkin vanhimmasta Nuutajärven hinnastosta löytyy todellisia kaunottaria.
Kuvan perusteella oletin karahvisi pienemmäksi,jos näin olisi ollut niin käyttötarkoitus olisi selvinnyt.Kyseessä olisi ollut etikka tai pöytäkäyttöön tarkoitettu öljy/salaatinkastike pullo.Lähes litran vetoisuus sulkee kuitenkin pois sen mahdollisuuden.Edelleenkin olen kyllä sitä mieltä,että kyseessä on Ranskalainen tuote.Katsokaapa eri lasitehtaiden kuvastoista Etikkapullojen kuvia.etenkin vanhimmasta Nuutajärven hinnastosta löytyy todellisia kaunottaria.
Moi
Olisko peräti Baccarat lasitehtaan loisteliasta tuotantoa, ihan vain arvauksena ;)
Voit tietysti lähettää sinne vaikka kuvan jos tunnistavat: http://www.baccarat.com/en/index.htm

Kokeilen vielä uudestaan jos joltakin löytyisi vinkkiä tästä.